Social mediakanalen

Social mediakanalen

Er zijn verschillende social mediakanalen waarmee je een extra service als bedrijf zijnde kunt aanbieden.
Daarnaast kun je ook via de meeste socials adverteren.
Het grote voordeel in vergelijking tot Google ADS is dat je bij Facebook en Instagram je doelgroep kunt specificeren op geslacht en/of leeftijd.

Twitter

Via twitter deel je korte informatieve berichten of product eigenschappen.
Het aantal maximale tekens wat je mag gebruiken is van 140 naar 280 veranderd.
Dit is een mooi aantal om jouw product of dienst mee onder de aandacht te brengen.
Twitter ADS biedt meer dan 20 product opties om zo goedkoop en effectief mogelijk te kunne adverteren.
Ook bieden zij zogenaamde targeting tools aan zodat je snel in contact kunt komen met invloedrijke bedrijven.
Daarnaast kun je de gegevens ook analyseren en heb je een duidelijk overzicht wat klanten binnen haalt en wat nog verbeterd moet worden.

Doordat Twitter advertenties kort maar krachtig zijn kijken veel meer mensen via dit kanaal.
Twitter zelf geeft aan dat het 26% meer oplevert dan bij andere social media kanalen geeft.
Maar dit is een wereldwijd getal onze ervaring is dat je in Nederland beter via Facebook en Instagram kan adverteren.
Wij Nederlanders zijn meer van het visuele.

Facebook/Instagram

Snel en effectief adverteren via kanalen zoals Facebook of Instagram.
Ook kun je met deze 2 kanalen een koppeling maken zodat je facebook posts ook op Instagram worden gepubliceerd of andersom.
Het gebeurd niet automatisch maar je kan wel 2 maanden vooruit je advertenties alvast inplannen.
In vergelijking tot Google ADS haal je hier meer uit je marketingbudget.
Dit komt omdat jij bepaald wie het te zien krijgt man of vrouw of een bepaalde leeftijd.
Zo heb je geen onnodige kosten aan mensen die wellicht niet geïnteresseerd zijn of niet binnen de doelgroep passen.

Hierdoor werk je zo effici├źnt mogelijk en bespaar je op de kosten die je weer voor nieuwe klanten werven kunt gebruiken.
Je bereikt met het zelfde budget dus een groter publiek en de doelgroep past ook bij het product.
Dit leid tot meer verkopen!

Whatsapp Business

Sinds Facebook Whatsapp heft overgenomen onderzoekt het de mogelijkheden om de diensten te combineren.
Zo zijn ze o.a. aan het onderzoeken of bedrijven via Whatsapp reclame kunnen gaan sturen.
Dit zou namelijk veel effectiever zijn dan een nieuwsbrief omdat meer mensen hun Whatsapp in de gaten houden in tegenstelling tot hun mail.
Naar verwachting zou je medio dit jaar kunnen verwachten dat Whatsapp dit mogelijk maakt.
En om het nog makkelijker te maken willen ze dit aan het Facebook advertentiecentrum toevoegen.

Zo beheer je niet van 2 maar zelfs 3 kanalen je advertenties in 1 tabblad.
Dit zou dus overzicht geven en makkelijker te beheren moeten zijn.
Naar alle waarschijnlijkheid zal er dan betaald worden op basis van CPV.
Dit houd in dat je geen kosten hebt als een klant het whatsapp bericht niet opent.

MEER ARTIKELEN

Alles voor de views

Instagram VS Facebook

Toekomst van social media

RECENTE BERICHTEN

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!

Lees meer >>