TOEKOMST VAN SOCIAL MEDIA

TOEKOMST VAN SOCIAL MEDIA

Er zijn veel veranderingen te zien op social media.
Zowel via het adverteren als gewoon via het liken en sharen.

Wat is het toekomstperspectief?

Gezien de maatschappelijke rollen veel impact zullen hebben in 2021 op het gebied van social media verwachten wij ook dat andere ontwikkelingen gaan meespelen.
Neem bijvoorbeeld TikTok zij zullen in 2021 geen uitdager meer zijn maar juist echt gaan behoren tot de grote techgiganten. In 2017 werd dit al voorspeld maar het zal in 2021 echt waarheid gaan worden. Dit betekent dat de chinezen steeds dichterbij komen om die rol over te nemen in heel de wereld.
Daarnaast zal de draai naar kwalitatieve content steeds meer toe gaan nemen.
In de 2de periode van dit jaar zagen we dat al steeds meer voorbijkomen.

Hierdoor zullen bedrijven ook steeds meer geld uit gaan geven aan contentmarketing.
Het draait dus niet meer om een simpele aanbieding maar juist meer om wat onderscheidt mijn bedrijf van de concurrent. Denk hierbij aan de komst van steeds meer influencers die de producten gaan promoten. Zo bereiken de bedrijven een beter doelpubliek wat ook echt om de niche is gefocust.

Hoe ging dit in 2020?

De macht over social media verdwijnt van de techgigant zoals bijvoorbeeld een facebook naar de gebruiker. Waardoor de gebruiker de controle krijgt over de data en daarmee de privacy van gebruikers beter gewaarborgd wordt. Meer dan ooit hebben de techgiganten in het stof moeten bijten om zo hun beleidsregels aan te passen.

De doorbraak van human agency.

De gebruiker heeft steeds meer invloed gekregen om te bepalen welke persoonlijke gegevens hun waarden aan hechten en welke niet. Hierdoor verliezen techgiganten een heleboel informatie. Wellicht dat in de toekomst betaalde social media platformen gaan ontstaan omdat steeds meer gebruikers het zat zijn om hun privacy op te geven voor een gratis platform. Zij betalen liever een nader te bepalen bedrag dan dat hun privacy in het geding komt.

Er ontstaat meer regulering.

Door de toenemende druk van de gebruiker zelf zie je dat er een trend ontstaat naar regulering. Ook zie je dat de overheden en belangenorganisaties zich hiermee steeds meer gaan bemoeien. Neem als voorbeeld het “big-tech”- verhoor in Amerika waar facebook bij moest aansluiten. Raar maar waar steeds meer platformen pleiten ook voor meer regulering. Naar verwachting zal dit in 2021 nog verder worden opgebouwd.

Advertenties Whatsapp Business

Whatsapp is druk bezig om via Whatsapp Business profielen advertenties mogelijk te maken.
Nu kun je gegevens zoals bedrijfsnaam, website en telefoonnummer al zien.
Maar ook onderzoeken ze de mogelijkheid om meteen een aanbieding naar de klant te kunnen steren.
Deze heb je bijvoorbeeld op Facebook staan en kun je dan weer snel invoegen via Whatsapp zodat de klant nog sneller bij het juiste product komt.

MEER ARTIKELEN

Alles voor de views

Social mediakanalen

Instagram VS Facebook

RECENTE BERICHTEN

Als gamer een pc kopen

Een gamer is iemand die erg gehecht is aan zijn of haar gaming setup. Wanneer deze niet naar behoren werkt, zal je je hobby niet

Lees meer >>